Birželio 12 d. Šilalės švietimo pagalbos tarnyboje vyko apvaliojo stalo diskusija „Regioninis specialiojo ugdymo centras – paramos galimybės ugdymo įstaigoms“. Renginį vedė Plungės specialiojo ugdymo centro konsultavimo skyriaus vedėja, psichologė Gintarė Vičienė.
Diskusijoje dalyvavo Šilalės rajono bendrojo ugdymo mokyklų Vaiko gerovės komisijų pirmininkai ir švietimo pagalbos specialistai. Susitikimo metu buvo gilinamasi į įtraukiojo ugdymo sampratą, aptartos praktinės paramos galimybės ir iššūkiai, su kuriais susiduria tiek pedagogai, tiek švietimo pagalbos specialistai.
„Įtrauktis – tai ne specialiųjų mokyklų uždarymas, ne sensorinio kambario įrengimas ar įvairių vaikų sėdėjimas vienoje klasėje. Tai – požiūris. Tikėjimas, kad kiekvienas vaikas, nepaisant jo sunkumų ar ypatumų, gali augti, tobulėti ir būti vertingas mokyklos bendruomenės narys“ – diskusijos metu pabrėžė psichologė G. Vičienė. Lektorė teigė, kad vaikams su specialiaisiais poreikiais reikalingi aplinkos pritaikymai (patalpų žymėjimas, aiški dienotvarkė, tylos kampeliai) dažnai yra naudingi ir kitiems mokiniams – padeda struktūrizuoti dieną, gerina emocinę savijautą, skatina savarankiškumą.
Šilalės švietimo bendruomenė vertina bendradarbiavimą su Plungės specialiojo ugdymo centru kaip svarbią paramos formą įgyvendinant įtraukiojo ugdymo tikslus. Partneriai ypač reikšmingi –pasirengę teikti konsultacijas, organizuoti mokymus bei siūlyti kitas pagalbos priemones, atliepiančias konkrečių ugdymo įstaigų poreikius.
„Įtrauktis kelia iššūkių visiems – pedagogams, specialistams, tėvams, vaikams. Tačiau tik atvirai kalbėdami, ieškodami sprendimų ir bendradarbiaudami galime kurti ugdymo aplinką, kurioje vietos užtenka kiekvienam“ – sakė Gintarė Vičienė.